21.2 C
Wednesday, June 19, 2024

This is independent journalism in the West

Liberal newspapers in the West have proved yet again that they apply double standards regarding Poland and Hungary. Recently, the Brussels correspondent of the American propaganda paper, The New York Times, gave insight into the types of prejudices they exhibit against two of the decisive countries of the Visegrad cooperation. Matina Stevis-Gridneff has shared her biased views on the international V4 News Agency’s Twitter page.

It has become customary for once-reputable Western newspapers that have had better days to slander Poland and Hungary. This time it was the Brussels correspondent of the American New York Times (NYT) – a newspaper also associated with George Soros – who jumped to some irresponsible and hasty conclusions and shared them on V4NA’s Twitter. 

We covered a meeting between Hungarian Minister of Foreign Affairs and Trade Peter Szijjárto and Zbigniew Rau, his Polish counterpart, where the two politicians reaffirmed their views that both countries are entitled to EU funds because “Poles and Hungarians contribute to the EU’s economic output,” making the EU’s funds a common asset.

Mr Szijjárto underlined that attempts to “blackmail” Hungary and Poland to give up their migration policy or other policies were unacceptable.

Poland and Hungary will “do what it takes” to stop any potential blackmail when it comes to accessing European Union funding,…

It is against this background that Matina Stevis-Gridneff, the propagandist of The NYT has shared the news on Twitter, saying “They won’t be blackmailed, they will be doing the blackmailing.”

The journalist’s entry makes it clear that NYT’s Brussels correspondent – who is entirely oblivious to the truth – remains clueless as to how things work. In their June agreement leaders of the EU’s member states underscored that the EU funds cannot be used as a means to exert political pressure. Besides, Ms Stevis-Gridneff must also know that the EU funds are not donations or grants.

Before Ms Stevis-Gridneff became the hand-directed hired gun of the tarnished New York Times, she used to work for the Wall Street Journal where she mainly covered issues related to the African economy and, of course, migration.

She was co-author of a long article discussing that the fate of migrants crossing the Mediterranean was increasingly determined by money, race and religion in Europe. In another article, she propagated how volunteers flock to the Greek islands to provide aid for migrants. It was in the NYT  where she wrote a short piece about the ruling of the European Court of Justice in April, which stated that Hungary, the Czech Republic and Poland had violated EU law by rejecting a decision on refugee quotas. Although she was fair enough to include the position of the affected countries in the article, she did it quite briefly.

The hand-directed NYT journalist has long been obsessed with Poland and Hungary and she rpoved keen to share posts on her Twitter page that show these countries in a bad light.

“In Poland, the government deepens its abusive stance toward women. In Hungary, one of the last independent press outlets folds after meddling. Illiberalism takes holds in the European Union’s eastern flank, and EU money keeps flowing. European Values,” she wrote in July this year.

In another post, Ms Stevis-Gridneff shared an article that essentially propagated a reality fabricated inside the workshops of the NY Times. This article gave a detailed explanation on how Poland and Hungary used the coronavirus to punish the opposition. Interestingly, it is Gerald Knaus – known as Soros’s right-hand man – who is being quizzed in the article, although he can certainly not be accused of impartiality when it comes to these two countries.

“Poland and Hungary are using the coronavirus crisis to enhance their authority and punish political opponents. The EU appears reluctant to do more than criticize,” Ms Stevis-Gridneff shared the article in April with this text.

Another indication that the American propaganda paper lives in a warped reality came in April, when they were fearful that Hungary may turn into a dictatorship because the government was ruling by decree temporarily due to the pandemic. Of course, their fear-mongering has proved baseless as the Hungarian government relinquished its special powers at the earliest possibility.

Soros György újra bevetette médiahadseregét is Magyarország ellen

Significant efforts were aimed at discrediting Hungary lately and the methods and fake news point towards the network of billionaire speculator George Soros.

Regarding Matina Stevis-Gridneff’s statements, we have contacted The New York Times and sent them three questions:

1. Does Matina Stevis-Gridneff’s view truly reflect the opinion of The New York Times in this regard?

2. Can what she wrote be viewed as the official position of The New York Times?

3. Do you maintain that your paper covers Hungarian and Polish news stories in an unbiased and independent way?

We will publish their response as soon as we receive it.


Latest news

Related news