-0.5 C
Ljubljana
Sunday, November 27, 2022

Deutsche Welle apologises for defamatory report

By V4 Agency

German public service broadcaster Deutsche Welle has recently aired a report on renovation projects in Budapest’s Castle District. However, it soon turned out that the report was manipulated and DW was forced to apologise.

In its report, Deutsche Welle covered the Hungarian government’s construction projects in Budapest. According to the Hungarian Mandiner.hu portal, the German public service broadcaster was seeking to present the constructions under way in the Buda Castle district [located in the 1st district of Budapest] and the reconstruction carried out in Kossuth Square outside the Hungarian parliament as proof that the Hungarian government was extremely nationalist and its values were contrary to those of the European Union.

The report makes claims, such as the government “is expropriating properties that are owned by the city”. In this context, Marta V. Naszalyi, the left-wing mayor of the first district, told DW that she had great many concerns over the ongoing building projects.

After the Buda Castle, the report continues with shots of Kossuth Square and claims by DW that the square looks almost exactly the same as it did in March 1944. At that time, Hungary was governed by Miklos Horthy, an ally of Hitler, the voiceover says, helping to put the date, mentioned for the second time, into context.

Historian Krisztian Ungvary was also asked to comment, and the German translation of his words said: “Why should Hungary be a member of the European Union if it advocates principles completely at odds with those represented by the EU?”

It soon turned out that DW had manipulated the words of its civilian interviewees. For instance one man was quoted as saying things he did not say, and the broadcaster also manipulated the words of a local resident suffering in Holocaust syndrome, trying to give the impression that Jews are still persecuted in Hungary.

DW’s report has provoked considerable outrage in Hungary.

According to the Hungarian daily Magyar Nemzet, the Buda Castle Residents Association has sent a letter to Deutsche Welle’s editorial office, calling on them to correct their report on the Buda Castle renovation in a way that it reflects the truth. It’s outrageous that the public broadcaster of a country – which is largely responsible for the destruction – should air a report trying to portray the revonation works at the Castle in a negative light, they stressed.

The association later informed the Hungarian daily that Deutsche Welle had apologised for its report on the renovation of the Buda Castle. Christoph Jumpelt, a corporate spokesman for Germany’s public service TV,  said they did not intend to misrepresent the historical context.

After assessing Deutsche Welle’s apology, the Buda Castle Residents Association said it wanted to react to the German state media’s reply, as their entire video report portrayed the Buda Castle renovation in a false historical context, besides making dishonest accusations against the ongoing renovation works. They stressed that the deletion of the video would be the only acceptable solution in this case, as there is no excuse for falsifying history and reporting lies.

Share

Latest news

The unbearable ease of abolishing institutions

By: Dr Andreja Valič Zver With the announced politically directed “merger” of two museum institutions, it is difficult to remain silent. Not only that, as...

Assembly for the Republic: The vote AGAINST will prevent media unanimity, the abolition of long-term care, and the distribution of “chairs” for those who...

By: Gal Kovač / Nova24TV A round table of the Assembly for the Republic took place with the meaningful title: Why we are AGAINST. Žiga...

SDS: STOP the manipulations, on Sunday we all vote AGAINST taking rights that are already legalised

By: C. R. All three laws, which will be decided in the referendums on Sunday, November 27th, impoverish Slovenia and impoverish people! Therefore, we believe...

It goes so far that the bergants greet the pirkovics in the corridor with Long live Jesus instead of Hello

By: Lea Kalc Furlanič Anyone who does not wear blinkers but follows the flood of announcements about RTVS on social networks and in all media,...

Related news

Lots Of Slovenian Environmentalists Oppose Golob’s Subjugation Of The Energy Sector – That Is Why They Are Calling On Everyone To Vote Against The...

By: Spletni časopis “The new government, headed by Golob and the Freedom Movement (Gibanje Svoboda) is, in many respects, far worse than the previous, Janša...

In Brussels, She Expressed Concerns About Slovenia Becoming A “Migration Pocket,” While At Home She Mocks Those Who Warn About It

By: Gal Kovač / Nova24tv On Monday, Slovenian Minister of Foreign Affairs, Tanja Fajon, attended a meeting of foreign ministers of the European Union, during...

Two Former Ministers Of The Interior Warn: The Closing Of Certain Migrant Routes Means That Slovenia Could Become A “Migrant Pocket”

By: Sara Bertoncelj / Nova24tv “We stop being hostage to these foreign and private non-governmental organisations that organise the routes, the traffic, the transport and...

Jože Biščak and Vinko Vasle to Commissioner Věra Jourová: Suddenly you are no longer concerned about media freedom in Slovenia, but you should be,...

Author: Peter Truden “It is, however, worrying that AKOS, as a state body that is part of the executive branch of government, has taken on...
Share