Škof Sheen o lažnem usmiljenju: Pozabljamo, da je Jezus rekel, da ni prišel, da bi prinesel mir, ampak meč! Izpostavljeno

  • Napisal  P.J. (vir: Dnevno.hr)
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
(Slika: Wikipedia) (Slika: Wikipedia)

Ameriški škof Fulton John Sheen je poduhovljeni intelektualec in avtor številnih knjig in televizijskih oddaj, o katerem so svoj čas govorili: "Noben katoliški škof že dolgo ni nastopal s tako močjo, kot nastopa on." Njegove besede, njegova duhovna prodornost in evangelizacijsko poslanstvo so močno vplivali na mnoge ljudi in so še danes opozorilo za vse kristjane!

V besedilu, ki ga povzemamo, je spregovoril o resničnem in lažnem usmiljenju in Satanski pasti, kateri mnogi nasedejo!

V njegovi knjigi Way to Happiness/ Pot do sreče (Garden City Books, 1949) lahko med drugim beremo: »Bolj ko svet postaja mehkužen, bolj se uporablja beseda usmiljenje. To bi bila hvalevredna značilnost, če bi se usmiljenje dojemalo na pravilen način. Toda prepogosto usmiljenje pomeni oprostiti nekomu, ki krši Božji zakon ali nekoga, ki izda svojo državo. Takšno usmiljenje je čustvo, in ne krepost, kadar upravičuje sinov umor očeta, ker je ''prestar''. Da bi se izognili kakršnemu koli pripisovanju krivde, poimenujejo to, kar je dejansko umor, evtanazija.«

Ameriški škof v omenjeni knjigi nadaljuje, da »ne pride najprej usmiljenje in šele potem pravičnost, ampak najprej pravičnost in potem usmiljenje«.

»Ločitev usmiljenja in pravičnosti je sentimentalnost, pretirana čustvenost, kot je tudi ločitev pravičnosti od usmiljenja resnost. Usmiljenje ni ljubezen, ločena od pravičnosti«.

Po njegovi razlagi »obstajajo nekateri takšni zločini, da je njihovo toleriranje enako soglasju za njihovo zlo«. »Tisti, ki zahtevajo izpustitev morilcev, izdajalcev in podobnih, na svobodo, ker morajo biti ''usmiljeni, kakor je bil usmiljen Jezus'', pozabljajo, da je sam Usmiljeni Odrešenik tudi rekel, da ni prišel prinašati miru, temveč meč.« Ob tem škof Sheen poda primerjavo: »Tako kot mati dokazuje, da ljubi svojega otroka, tako tudi sovraži bolezen, ki lahko uniči telo njenega otroka, tako tudi naš Gospod dokazuje, da je ljubil Dobroto, tako kot je sovražil zlo, ki bi uničil dušo njegovih bitij. Kajti, če bi bil zdravnik usmiljen do klic tifusa ali otrokove paralize svojega pacienta, ali če bi bil sodnik usmiljen do posilstva, bi bil v nižji kategoriji, kot če bi bil Naš Gospod usmiljen do greha.«

Ameriški škof je še prepričan, da »um, ki ni nikoli strog ali ogorčen, je, ali brez ljubezni ali pa mrtev za razlikovanje med dobrim in zlim«.

»Ljubezen je lahko kruta, nasilna ali celo jezna, kakor je bila tudi Odrešenikova ljubezen. Ona naredi bič iz vrvi ter izžene kupce in trgovce iz templjev.«

Škof Sheen še opozori na »gadjo zalego«, kot poimenuje Kristus vse hinavce in tiste, ki zavestno pohujšujejo njegove male v vzgoji za zlo. »Če bi usmiljenje pomenilo odpuščanje vseh krivd brez kaznovanja in brez pravičnosti, bi se to končalo le s povečanjem napake,« zapiše ameriški škof in doda: »Kar nekateri danes imenujejo usmiljenje, sploh ni usmiljenje, ampak postelja iz perja za tiste, ki so odpadli od pravičnosti; in tako oni z zagotavljanjem takšnih žimnic množijo krivico in zlo. Postati  predmet usmiljenja, ni enako, kot iti preko nekaznovan, kajti beseda Gospoda pravi: ''Kajti kogar Gospod ljubi, ga opominja.'' [Izr 3, 12]«

Ameriški škof konča zapis: »Moralni človek ni tisti, ki je čustven, ali ki je iz svojih občutij izvzel tisto strogo pravičnost; moralni človek je tisti, katerega sta blagost in usmiljenje del večjega organizma, katerega oči sijejo s pravično jezo in čigar mišice lahko, s pomočjo Mihaelovih, postanejo kot jeklo v obrambi Pravičnosti in Božjega Prava.«

nazaj na vrh